Ny blogg: coronapandemin ur ett genusvetenskapligt perspektiv
Den här artikeln är över 5 år gammal, och informationen kan därför vara inaktuell. Hur kan den pågående pandemin och reaktionerna på den användas som ett "förstoringsglas" för att belysa ojämställdhet och rådande maktstrukturer? Detta och flera andra frågor tar sig forskare från Genusvetenskapliga institutionen sig an i den nystartade bloggen "Feminist Perspectives on Covid-19". Bloggen är tänkt a
https://www.sam.lu.se/artikel/ny-blogg-coronapandemin-ur-ett-genusvetenskapligt-perspektiv - 2026-06-21
