C. W. v. Sydows samlingar

Utöver von Sydows samlingar vid Lunds universitets folklivsarkiv finns material även vid följande institutioner:

Avdelningen för dokumenthantering vid Lunds universitet

En mindre del av von Sydows handlingar finns på Avdelningen för dokumenthantering. Arkivfunktionen nås på universitetsarkivet@legal.lu.se alternativt 046-222 16 70 (alla vardagar 9.00-11.30 samt alla vardagar utom onsdagar 12.30-15.00; klämdagar stängt). Arkivförteckning, enskilda forskares handlingar, Etnologiska institutionen med Folklivsarkivet).

Lunds universitetsbibliotek

Carl Wilhelm von Sydows arkiv på Universitetsbiblioteket (UB) består av 3,3 hyllmeter innehållande bland annat manuskript, fotografier och brev. UB tillgängliggör kontinuerligt sina samlingar i kulturarvsportalen Alvin där Carl Wilhelm von Sydows arkiv är sökbart med arkivförteckning och brevförteckning.

National Folklore Collection i Dublin

National Folklore Collection har von Sydows korrespondens med den Irländska folklore kommissionen samt cirka 400 filmnegativ tagna av Sydow under resor på Irland.
Sidansvarig: gabi.louisedotterfolklivsarkivet.luse | 2022-09-08